Ved Indflytning

Her får du svar på de meste almindelige stillede spørgsmål i forbindelse med indflytning.

Før overtagelsen

Når du har har takket ja til et lejemål, fremsender vi en lejekontrakt til dig. Samtidig fremsendes de oplysninger, du har brug for ved indbetaling af husleje, depositum m.v.

Det er vigtigt, du overholder den fastsatte frist for returnering af lejekontrakten samt for indbetaling af husleje, depositum m.v., idet du ellers kan risikere, at lejemålet udlejes til anden side.

Lejekontrakten skal returneres til vores kontor i underskrevet stand pr. almindelig post, da det er vigtigt, vi får dokumenterne med original underskrift.

Det er udelukkende Udbetaling Danmark, der kan afgøre, om du kan opnå boligstøtte. Du kan udfylde en ansøgning og læse mere om reglerne på borger.dk.

Vi kan desværre ikke oplyse, hvor meget støtte du kan opnå. Såfremt du har spørgsmå hertil eller har brug for hjælp til at udfylde ansøgningen, skal du henvende dig på borgerservice.

Nøglerne udleveres i forbindelse med indflytningssynet, hvis andet ikke er aftalt.

Nøglerne udleveres kun hvis der foreligger en underskrevet lejekontrakt samt kvittering for indbetaling af husleje, depositum m.v.

Indflytningssyn afholdes i forbindelse med overtagelse af lejemålet.

Lejemålet gennemgåes med en medarbejder fra administrationen. Der udarbejdes en indflytningsrapport hvor evetuelle fejl/mangler bliver noteret.

Nøgler til lejemålet overdrages til lejer ved indflytningssynet.

Efter overtagelsen

Nej, det er ikke nødvendigt. Kontoret sørger for tilmelding inden din indflytning. Du vil derfor, kort tid efter indflytning, modtage velkomstbrev samt 1. aconto opkrævning fra forsyningsselskaberne.

Vær opmærksom på at relæet kan være slået fra ved indflytning. For at få el i lejemålet skal dette slåes til.

Bor du i en ejendom, hvor der er et vaskeri, kan du tilmelde dig ejendommens vaskeordning. Ved at sende en mail til administration.

Herefter udleveres en nøgle til vaskeriet pr. lejemål og vaskegebyret opkræves månedligt over huslejen.

Du har 14 dage fra lejeforholdets begyndelse til at gøre eventuelle fejl/mangler gældende over for Administrationen. Du kan med fordel sende en mail med overskriften “fejl/mangler ved indflytning” og  medsende billeder som dokumentation, således at du er sikker på, administration får alle nødvendige oplysninger. Disse modtages dog kun pr. mail eller på papir.

Du vil fra administrationen få en bekræftelse på modtagelsen af fejl/mangellisten. Såfremt der er forhold, der skal udbedres eller kræver nærmere besigtigelse, vil du samtidig modtage et tidspunkt for en aftale med viceværten.

Forhold, der vurderes ikke at skulle udbedres, bliver noteret, og der hæftes ikke herfor ved fraflytning.

Søg bolig

Alle ledige lejemål annonceres på hjemmesiden. Er der et lejemål, der har vakt din interesse, kan du kontakte administrationen for at lave en aftale om en fremvisning.

Det er ikke muligt at leje et lejemål uden først at have fået det fremvist.

Højsager Plads Ejendomme  har ingen venteliste. Alle ledige lejemål annonceres på hjemmesiden. Du er dog altid velkommen til at kontakte administrationen for at høre mere om vores ejendomme og fremtidige ledige lejemål.